“У вашому банку хамить навіть робот”. Як у державному Ощадбанку заробляють під час війни на українцях

Навіть під час війни співробітники державного Ощадбанку не залишають спроб нажитися на українцях, нав’язуючи їм обманним шляхом непотрібні послуги. Які ще є претензії в українців до Ощада і чому влада заплющує на це очі, розбирався UBR.ua

Ощадбанк не перестає “дивувати” своїх клієнтів. Навіть у війну співробітники державного банку в гонитві за виконанням плану не гидують зайвий раз “наколоти” своїх клієнтів, нав’язавши їм абсолютно непотрібні послуги. Часто – шляхом прямого обману та маніпуляцій.

Судячи з відгуків клієнтів, серед новинок банку – відкриття рахунків всупереч волі клієнтів, робот-хам, а також продаж валюти лише застрахованим. UBR.ua розбирався, в чому основні претензії клієнтів до банку і чому НБУ заплющує на це очі.

Гроші лише для застрахованих

Днями бурхливу реакцію українців у Мережі спричинила чергова історія клієнта Ощадбанку, якому в одному з київських відділень на проспекті Перемоги відмовилися продавати валюту, допоки той не оформить страховку.

“Касир, головний спеціаліст, відмовилася продавати валюту без страховки. Сказала, що є розпорядження, згідно з яким жодного обслуговування без придбання страховки”, – написав клієнт на одному з профільних сайтів.

Він також додав, що одразу звернувся на гарячу лінію Ощадбанку, де його запевнили, що таких правил при придбанні валюти немає, тож касиру довелося продати чоловікові валюту.

Це вже сто перший раз, коли мені нав’язують непотрібну послугу в Ощадбанку. Я зняв депозит, завтра всі гроші заберу та закрию всі картки. Прощавай, Ощад. Слава Богу, більше не буду твоїм клієнтом”, – написав чоловік.

Подібний випадок стався також в Івано-Франківській області. Там співробітники відділення не хотіли видавати жінці грошовий переказ від чеської благодійної організації на суму понад 9 тис. грн, поки та не купить страховку.

“Дозволу або згоди на купівлю страховки я не надавала, але касир все одно забрала 150 грн з грошей переказу та оформила цю страховку, не надавши жодних роз’яснень, що це таке і для чого. Потім підсунула квитанції. Без мого дозволу, без моєї згоди – з грошей, які мені перерахувала благодійна організація, забрали 150 грн“, – пише клієнтка.

У вашому банку хамить навіть робот. Як у державному Ощадбанку заробляють у війну на українцях - фото 1

Зазначимо, на всі подібні коментарі співробітники банку відповідають шаблонно: “Вибачте за завдані незручності. Ми розберемося”.

Відкрили рахунок без згоди

Водночас такі історії вже не викликають подиву. Українців, які мали справу з Ощадбанком та отримали негативний досвід, довго шукати не довелося. Як розповіла нам киянка Марія, в неї випадок виявився ще цікавішим. Адже їй співробітники столичного відділення відкрили рахунок, на який потім успішно повісили борг, навіть попри відмову від підписання договору в банку.

“Я прийшла до Ощадбанку, щоб отримати “Карту киянина”, за допомогою якої можна без комісії сплачувати комунальні послуги. Прийшовши до відділення, почитавши договір та почувши ставлення до потенційних клієнтів, я відмовилася підписувати документи. Але на мій подив, згодом у поштовій скринці виявила лист від департаменту соціальної політики КМДА, в якому було сказано, що мені відкрили “Карту киянина”, та ще й за програмою ветеран праці з безкоштовною можливістю користуватися транспортом. Хоча я не пенсіонер і не хочу їздити безкоштовно“, – розповідає нам Марія.

Звісно, ​​така ситуація здивувала жінку, тож вона одразу звернулася із заявою до департаменту соціальної політики КМДА, а також до Ощадбанку з питанням: чому без її підпису було відкрито рахунок, а також на яких підставах було відкрито саме рахунок пенсіонера.

“Після довгих розглядів банк визнав свою помилку, але рахунок закривати співробітники банку не захотіли, посилаючись на те, що на карті вже з’явився борг за обслуговування – 120 грн. Будь-які спроби вирішити це питання зі співробітниками банку закінчувалися невдало. А іноді мені просто грубіянили та обзивали “тупою”. Зрозумівши, що вирішувати зі співробітниками банку це питання марно, я звернулася з відповідними заявами до НБУ та Генеральної прокуратури. Лише після цього банк закрив рахунок. А на яких підставах без мого підпису було відкрито цей самий рахунок – нам ще належить розібратися у суді”, – розповіла нам киянка, яка побажала не називати своє прізвище до суду.

До речі, таких історій теж маса. І головною ціллю горе-банкірів здебільшого є пенсіонери.

Нещодавно мій тато, 79 років, дав мені свою пенсійну картку Ощадбанку, аби я перевірила залишок, було 500 грн, і щоб за можливості ми могли на неї скидати гроші. Після перевірки виявилось, що коштів на карті не було. Спробувавши з’ясувати в оператора, куди списалися кошти, ми отримали відповідь: мовляв, карткою не користуються понад рік, тому щомісяця знімаються кошти – по 100 грн на місяць. Запитую: ви серйозно? З пенсійної картки? З пенсії у 2000 грн? В людини, якій 79 років? І, судячи з СМС, почали знімати, на хвилинку, від березня 2022 року“, – нарікає киянка.

У вашому банку хамить навіть робот. Як у державному Ощадбанку заробляють у війну на українцях - фото 2

“У вашому банку хамить навіть робот”

Також багато скарг стосуються ставлення банку до своїх клієнтів. На тематичних сайтах обговорень можна часто зустріти розповіді про те, що співробітники банку ображають та навіть принижують своїх клієнтів.

Моя мама, інвалід, погано бачить, 31.10.2022 вийшла з банку заплаканою та з тремтячими руками… Через те, що самій було важко побачити, де саме завірити документи, касир почала її принижувати. Кидатися документами”, – ділиться жінка досвідом візиту своєї матері до відділення Ощадбанку у місті Веселинове Миколаївської області.

Ще один цікавий випадок стався у відділенні Ощадбанку в місті Прилуки Чернігівської області. Там на запитання пенсіонерки про те, чому їй не надійшла “єДопомога”, жінка отримала відповідь: нехай її годують її діти.

Втім, воно й не дивно. Як зауважив один з клієнтів банку, в Ощадбанку хамить навіть робот-автовідповідач.

Платежі обробляються банком півдня і не факт, що пройде. Коли дзвониш дізнатися, що з платежем, робот запитує, з якого питання телефонуєте. Кажу: обробка платежу. Потім він запитує: що саме з платежем цікавить. Кажу: обробка… На що робот мені відповідає: будете так розмовляти – покладу слухавку. Ви взагалі цінуєте клієнтів чи думаєте на бюджетних платежах виїхати?” – нарікає клієнт.

У вашому банку хамить навіть робот. Як у державному Ощадбанку заробляють у війну на українцях - фото 3

Чому влада заплющує очі?

Головне питання – чому уряд та НБУ заплющують очі на всі явні порушення. Адже проблема зловживанням монопольним становищем, як у випадку з оформленням тих самих “Карт киянина”, спостерігається вже дуже давно. Відповідь є досить простою. Як з’ясував UBR.ua, річ в тому, що керівництво банку наперед свідомо ставить співробітникам плани.

Це може бути план за кредитами, а може бути за страховками, що найчастіше. І якщо, наприклад, співробітник не виконує план, то з нього знімають премію, а можуть ще частини зарплати позбавити. Саме тому співробітникам часто доводиться йти на обман клієнтів“, – розповідає нам колишній співробітник банку.

Водночас, як каже UBR.ua старший партнер АО “Кравець і Партнери” Ростислав Кравець, є найбільш чутливий момент: дуже мало клієнтів готові відстоювати свої права за відносно невеликі суми грошей. Тому й не захищають своїх прав.

Якщо сталася неприємна історія, коли нав’язали договір страхування, а такі випадки були й раніше, то насамперед необхідно звернутися до банку з вимогою повернути платіж та вказати, що ви не планували страхувати своє життя. Такий самий лист слід направити й до страхової компанії”, – зазначає Кравець.

І у разі, якщо вони не повернуть вам гроші та почнуть розповідати, що ви добровільно застрахувалися, то, за словами експерта, необхідно буде звернутися до НБУ зі скаргою на Ощадбанк і ту страхову компанію, яка нав’язала вам послугу. Крім того, можна звернутися з відповідною скаргою до Антимонопольного комітету. Таким чином, як зазначає адвокат, буде достатньо підстав для того, аби державні органи вплинули на державний Ощадбанк, щоб він повернув гроші постраждалій особі.

Він також зазначив, що іноді керівництво банку може й не знати про подібні махінації. “Я більш ніж впевнений, що обманює не сам банк, а співробітник, який є певним агентом у страхової компанії та отримує комісійні за кожного залученого клієнта. Це може бути керівник відділення або наближена до нього особа. Тож в такому разі вже є всі підстави для порушення кримінальної справи“, – резюмував Кравець.

UBR

АО «Кравец и Партнеры»

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *