І клієнт, і боржник. Отримувачам банківських карток для соціальних виплат нав’язують чималі кредити

Працівники банку порушують права споживачів банківських послуг і норми законодавства, кажуть юристи.

Іноді люди, які одержують соцвиплати, навіть не здогадуються про існування у них кредитної лінії.

“Коли я зареєструвалася в Центрі зайнятості, інспектор сказав відкрити рахунок в одному із державних банків. Пішла у “ПриватБанк”, — розповідає 38-річна пані Олеся. — Працівниця запитувала мої дані, вносила їх, просила поставити підпис і фотографувала із карткою. Коли ж я зареєструвалася у мобільному додатку і мені надали до нього доступ, то побачила, що в мене дві картки”.

Як виявилось, крім картки для виплат, пані Олесі оформили ще й кредитку!

“Працівниця повідомила, що оформлення картки для виплат можливе тільки разом з кредитною карткою, — розповідає жінка. — Й одразу додала, що за обслуговування карток не доведеться платити, а в разі потреби закрити рахунки я зможу навіть у мобільному додатку”.

Повернувшись додому, нова клієнтка банку зателефонувала на гарячу лінію фінустанови. Там їй повідомили: клієнт може отримати картку для соцвиплат або ж кредитну за бажанням. Тобто працівниця банку таки її ошукала.

“Я вже маю дві картки, тому спитала, чи можу відмовитися від кредитки, — каже клієнтка “ПриватБанку”. — На щастя, картка для соціальних виплат залишається активною й після закриття кредитної. Найгірше у цьому випадку, що через обман і порушення моїх прав як клієнта ніхто не нестиме відповідальності. Бо ж підпис я поставила”.

Тим часом клієнти “Ощадбанку” також повідомляють про нав’язані кредитні лінії. “5 травня надійшла есемеска про нарахування мені пенсії через інвалідність. І там же прочитала, що з отриманої суми погашено 0,01 гривні поточного платежу по кредитній лінії, — розповідає пані Наталія. — Але ж ця картка у мене лише для виплат пенсії. Та й у банку, коли відкривала рахунок, ніхто про кредит не казав. Але кредитна лінія таки була відкрита”.

Юристи підтверджують, що в державних банках клієнтам нав’язують кредити.

“Цим працівники банку порушують права споживачів банківських послуг і норми законодавства “Про захист від недобросовісної конкуренції”. Йдеться про поширення інформації, що вводить в оману, — розповідає Ростислав Кравець, адвокат, старший партнер адвокатського об’єднання. — Раніше фіксувалося багато випадків шахрайства, до яких були причетні співробітники “ПриватБанку”. На ім’я клієнта відкривали кредитні картки, але користувалися ними не законні власники, а працівники банку. Погашати ж кредит доводилося клієнтові”.

Якщо власник кредитки не послуговується карткою і побоюється, що її можуть якось використовувати шахраї, фахівці радять написати у фінустанові заяву про закриття рахунку. “Банк має прийняти таку письмову заяву, протягом трьох днів закрити картку і надати про це відповідну довідку, — додає Ростислав Кравець. — Це можна зробити у будь-якому відділенні, і не треба вірити працівникам банків, які кажуть, що закрити картку можна лише в тому відділенні, де її відкрили”.

Експрес

АО «Кравец и Партнеры»

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *