Готую черговий огляд судової практики випадкових людей і вже не можу стриматись. На висновки у цьому дописі, наштовхнула мене позиція об’єднаної палати водній дуже важливій справі, про яку я напишу окремо. Де випадкові люди, окрім одного, задля невідомо чого вирішили проігнорувати Конституцію України та перевернути з ніг на голову розуміння прямих норм кримінального законодавства.
Так от, а Ви знаєте, що на сьогодні українське кримінальне законодавство не містить кримінальної відповідальності за ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період.
Відповідно до частини шостої статті 3 Кримінального кодексу України, згідно з якими зміни до законодавства України про адміністративні правопорушення та про кримінальну відповідальність можуть вноситися виключно законами про внесення змін до цих кодексів та/або до кримінального процесуального законодавства України. Тобто, зміни до зазначених кодексів мають бути оформлені окремим законопроектом.
Про це, до речі, написало у свій час й Головне юридичне управління Апарату Верховної ради України у своїх зауваженнях до Проекту Закону №3553 від 28.05.2020 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань виконання військового обов’язку та ведення військового обліку, яким була встановлена кримінальна відповідальність за ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період. Але хто їх буде слухати.
Цим проектом одразу вносились зміни до законів України “Про Державну прикордонну службу”, “Про доступ до судових рішень”, “Про захист персональних даних”, “Про державну реєстрацію актів цивільного стану”, “Про Єдиний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус”, “Про Національну поліцію”, “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей”, “Про Службу безпеки України”, “Про функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період”, “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, Основ законодавства України про охорону здоров’я, “Про відпустки”, “Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист”, “Про альтернативну (невійськову) службу”, “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”, “Про правовий режим надзвичайного стану”, “Про оборону України”, “Про статус депутатів місцевих рад”, “Про державні гарантії соціального захисту військовослужбовців, які звільняються із служби у зв’язку з реформуванням Збройних Сил України, та членів їхніх сімей”, “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, “Про військовий обов’язок і військову службу”, “Про функціонування паливно-енергетичного комплексу в особливий період”, “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, “Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану”, “Про зайнятість населення”, “Про Кабінет Міністрів України”, “Про Національну гвардію України”, “Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України”, “Про вищу освіту”, “Про запобігання корупції”, “Про виконавче провадження”, “Про Єдиний державний реєстр військовозобов’язаних”, “Про освіту”, “Про національну безпеку України”, “Про фахову передвищу освіту”, “Про Службу зовнішньої розвідки України”, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, Кодекс законів про працю України, Житловий кодекс Української РСР, Кримінально-виконавчий кодекс України, Статут внутрішньої служби Збройних Сил України, Статут гарнізонної та вартової служб Збройних Сил України. Всього 43 Кодекси, Закони, Статути.
І так, законна, попередня редакція ККУ, станом на 28.03.2021 була наступна:
Стаття 336. Ухилення від призову за мобілізацією
Ухилення від призову за мобілізацією –
карається позбавленням волі на строк від двох до п’яти років.
Редакція на зараз зі змінами від 30.03.2021, що прийнята з прямим порушенням Закону:
Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період
Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період –
карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
Тобто, завдяки криворізькій школі права та недотриманні норм Конституції України й Законів України на сьогодні суди позбавлені можливості притягати до відповідальності саме за ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період.
І якісь аналогії тут не застосуєш. Відповідальність або є, або її немає. Завдяки недотриманню депутатами та головою Верховної ради України законотворчого процесу, на сьогодні її немає.
Як говорять класики — вчить матеріальну частину, краще. А якщо вже не дано, то хоч читайте, що Вам пишуть.
Тепер питання є і щодо адміністративних протоколів за ст. 210 КУпАП. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку та ст. 210-1 КУпАП. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.
І на останок, шановні судді, не варто бути трохи вагітними й намагатись замість законотворців виправляти ситуацію, вигадуючи не існуючі норми за це теж передбачена кримінальна відповідальність, а з таким підходом, навіть та, якої ще зараз і не існує. Велика палата незаконно зареєстрованого Верховного суду (не України) нещодавно це підтвердила в одній зі справ про санкції.
Вірю в ЗСУ, незалежний суд України та перемогу💙💛