Кадрові рішення влади – до чого найбільше питань

Українці підтримують скорочення міністерств, яке раніше анонсував прем’єр-міністр Денис Шмигаль. Тим часом кадрове призначення в одне з топових міністерств (оборони) викликає чимало питань. А саме, що колишній заступник глави Офісу президента Кирило Тимошенко, репутація якого залишає бажати кращого, став радником міністра оборони Рустема Умєрова. Чому влада продовжує ухвалювати вельми спірні кадрові рішення? Як “лікувати” проблему? Де слід (і чи слід) проводити скорочення?

Портал “Коментарі” із цими питаннями звернувся до експертів.

Ідеї скорочення міністерств виглядають досить доречно

Політолог, політексперт, кандидат політичних наук Денис Гороховський вважає, що ротація в Кабміні – процес украй потрібний із низки причин.

“По-перше, є міністри, які відверто слабкі. І про це вже відкрито говорять, у тому числі у парламенті. Наприклад, є безліч питань до міністра захисту навколишнього середовища та природних ресурсів, а також до міністра освіти та науки. Цей список значно ширший, – наголошує експерт. – По-друге, є люди, які вже тривалий термін ходять із приставкою в.о., що дещо обмежує їхній функціонал. Така ситуація, наприклад, із Матвієм Бідним у Міністерстві молоді та спорту”.

Щодо ідеї скорочення міністерств, то вона, на думку Дениса Гороховського, виглядає досить доречною, особливо в умовах війни. Це може стати добрим способом заощадити бюджетні кошти, які у багатомільйонних обсягах сьогодні витрачаються на утримання таких відомств, наголошує експерт.

“Щодо спірних призначень радниками міністрів тощо, вважаю, що це зона відповідальності самого міністра, – зазначає Денис Гороховський. – І, призначаючи одіозних людей собі в оточення, міністр бере на себе всі ризики, пов’язані із цим. З іншого боку, якщо людина, хоч і одіозна, але добрий фахівець у своїй сфері, то чому б і ні?”.

Необхідно принципово змінити процес відбору кадрів

Голова профспілки Українська незалежна фундація правників, голова АО “Кравець та партнери”, адвокат Ростислав Кравець міркує наступним чином:

“Щодо формування органів держвлади та в принципі відбору на посади осіб, які виконують функції держави, на сьогоднішній момент, на мій погляд, у цьому питанні в Україні катастрофа. Насамперед, завдяки абсолютно непрозорим конкурсам. У результаті люди, без відповідних освіти та досвіду, одержують високі посади. Аж до міністерських. Яскравим прикладом є нинішній міністр оборони Умєров. Людина, яка не мала жодного відношення до армії, перейшла з фонду Держмайна на найважливішу у військовий час посаду голови Міноборони”.

Те саме – про конкурси на посади голів місцевих адміністрацій і так далі, акцентує експерт.

На його думку, необхідно принципово змінити процес відбору кадрів. Прибрати усі конкурси, які дискредитували себе. І чітко позначити не лише відповідну кваліфікацію (як обов’язкову умову отримання тієї чи іншої посади), а й – відповідальність керівників відповідних напрямів за рішення, що приймаються – та їх наслідки.

“Щоб не повторювалися випадки на кшталт того, коли керувати Укрзалізницею, Укравтодором, Укрнафтою ставлять іноземців, а потім виявляється, що деякі з них проходять у корупційних справах, оскільки сприяли розкраданню мільярдів доларів. Весь цей туман, що напускається різними агентствами, що фінансуються з-за кордону, має бути розвіяний. Нам потрібна прозора процедура призначення-звільнення держчиновників. Поки що ми бачимо, що просто призначають осіб, які готові виконувати будь-які вказівки своїх господарів, але не закон”, – констатує Ростислав Кравець.

Коментарі

АО «Кравець І Партнери»

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *